FANDOM

Mall:Game article

Scenes Geralt unconscious
Icon Prologue Icon Act I Icon Act II Icon Act III Icon Act IV Icon Act V Icon Epilogue
Major locations | More information

Spelet kretsar kring häxkarlen Geralt, vilken i spelets början hittas medvetlös och med minnesförlust. Han lär sig gradvis att han är en berömd häxkarl och att han har vänner och fiender nästan överallt som minns honom men som han själv inte minns. Genom de val som spelaren gör kommer han att omforma dessa kontakter och välja sin väg genom den politiska intrig som finns framför honom.

Vägval Redigera

People paths

I spelet tvingas Geralt välja sida. Det finns tre huvudsakliga vägval och i denna wiki komemr dessa att hänvisas till enligt följande:

Items Squirrel tail Scoia'taelvägen (med ekorrsvansikonen): Med detta val aliierar Geralt sig med andra omänniskor, med alverna.
Logo Order of the Flaming Rose Ordensvägen (med Flaming Rose-ikonen): Med detta val allierar Geralt sig med Flammande Rosens orden, riddare som beskyddar invånarna i Vyzima.
Witcher medallion Den neutrala eller häxkarlsvägen (med häxkarlsmedaljongen): med detta val, som är mest i linje med Sagan om Häxkarlen, allierar sig Geralt varken med alverna eller Orden utan gör det han finner bäst.

Mall:H prologue Redigera

Mall:H ch1 Redigera

Mall:H ch2 Redigera

Mall:H ch3 Redigera

Mall:H ch4 Redigera

Mall:H ch5 Redigera

Viktiga detaljer i handlingen slutar här.