Häxkarlen Wiki
Advertisement

Mall:Game article

Geralt, unconscious
Prologue Chapter I Chapter II Chapter III Chapter IV Chapter V Epilogue
Major locations | More information

Spelet kretsar kring häxkarlen Geralt, vilken i spelets början hittas medvetlös och med minnesförlust. Han lär sig gradvis att han är en berömd häxkarl och att han har vänner och fiender nästan överallt som minns honom men som han själv inte minns. Genom de val som spelaren gör kommer han att omforma dessa kontakter och välja sin väg genom den politiska intrig som finns framför honom.

Vägval[]

choose Geralt's path

I spelet tvingas Geralt välja sida. Det finns tre huvudsakliga vägval och i denna wiki komemr dessa att hänvisas till enligt följande:

Scoia'taelvägen Scoia'taelvägen (med ekorrsvansikonen): Med detta val aliierar Geralt sig med andra omänniskor, med alverna.
Ordensvägen Ordensvägen (med Flaming Rose-ikonen): Med detta val allierar Geralt sig med Flammande Rosens orden, riddare som beskyddar invånarna i Vyzima.
Häxkarlsvägen Den neutrala eller häxkarlsvägen (med häxkarlsmedaljongen): med detta val, som är mest i linje med Sagan om Häxkarlen, allierar sig Geralt varken med alverna eller Orden utan gör det han finner bäst.

Mall:H prologue[]

Mall:H ch1[]

Mall:H ch2[]

Mall:H ch3[]

Mall:H ch4[]

Mall:H ch5[]

Viktiga detaljer i handlingen slutar här.
Advertisement